Τρίτη 20 Αυγούστου 2019

ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΙΣΩΣ ΒΙΒΛΙΟ -ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ- ΤΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ ΝΙΤΣΕ



ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΙΣΩΣ ΒΙΒΛΙΟ -ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ- ΤΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ ΝΙΤΣΕ ΠΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΑ ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Γράφει ο Γιώτης Θάσιος

Προτείνω ένα αρκετά ενδιαφέρον φιλοσοφικό βιβλίον του μεγάλου φιλοσόφου Νίτσε -λόγος περί της γενεαλογίας της «Χριστιανικής Ηθικής»- το οποίον είναι αυστηρά ακατάλληλον για ενήλικες.

Όσοι είναι παιδάκια ειδικά και μας διαβάζουν, ας το διαβάσουν χαλαρά ως ένα παραμυθάκι ίνα μη μολυνθούν απο την φοβερή νόσο του πουριτανισμού, ευσεβισμού και Ηθικισμού. 

Όσοι ενήλικες όμως, έχουν ήδη μολυνθεί, τούτο είναι και το μοναδικό ίσως φιλοσοφικόν τους αντίδοτον.

Οι καρδιακοί, οι αφασικοί, οι διαβητικοί, οι Ηθικιστές και οι Ηθικολόγοι ας παραμείνουν παρακαλώ, πολύ! μακρυά απ΄ το εν λόγω βιβλίο, μη τυχόν και βιώσουν τυχούσες παρερνέργειες και αλεπάλληλα σόκ από τέτοιο «ειδεχθές» και «σκανδαλώδες» ανάγνωσμα.

Μία και μοναδική ασυμφωνία μας, με όρους και προϋποθέσεις ασφαλώς, είναι στην τρίτη πραγματεία του όπου διατυπώνει την αρνητική θέση του περί του ασκητισμού.

Όποιος/α το επιθυμεί και το θέλει ως βιβλίο PDF ας στείλει παρακαλώ ελεύθερα ένα μήνυμα προσωπικό.

Καλό ταξίδι, στον μαγικό κόσμο του Νίτσε!...

Γιώτης Θάσιος
Email: yiotisthasios@gmail.com

ΠαρουσίασηΗ «Γενεαλογία της ηθικής» δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1887, ένα χρόνο μετά το «Πέρα από το καλό και το κακό» και τρία μετά το «Έτσι μίλησε ο Ζαρατούστρα». Είναι το πιο συστηματικό και συγκροτημένο έργο του Νίτσε, στο οποίο προσπαθεί να δείξει, όπως λέει ο M. Sautet, ότι οι ηθικές και φιλοσοφικές αξίες της Δύσης, όχι μόνο συνέβαλαν στην εξασθένηση του ανθρώπου, αλλά έφθειραν τα θεμέλια της γνώσης και των επιστημών. Με το έργο αυτό ο Νίτσε εγκαινιάζει την προσπάθειά του για μια επαναξιολόγηση όλων των αξιών, προσπάθεια που θα σταματήσει όμως με βίαιο τρόπο η τρέλα (1889). [...] (Από την έκδοση)

Περιεχόμενα:
Σημείωμα του μεταφραστή
Εισαγωγή
ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
Πρόλογος
Πρώτη πραγματεία: "Καλός και άσχημος", "καλός" και "κακός"
Δεύτερη πραγματεία: "Ενοχή", "άσχημη συνείδηση" και τα συναφή
Τρίτη πραγματεία: Τι σημαίνουν τα ασκητικά ιδεώδη
Σημειώσεις


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΡΙ ΠΛΑΤΩΝΙΚΗΣ ΔΑΙΜΟΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΜΕΡΟΣ Β΄)

  ΠΕΡΙ ΠΛΑΤΩΝΙΚΗΣ ΔΑΙΜΟΝΟΛΟΓΙΑΣ Β΄ ΜΕΡΟΣ Γράφει ο κ. Γιώτης Θάσιος Η επόμενη κατά γράμμα απομαγνητοφώνιση από 2ο βίντεο τηλεδιάσκεψης 16 Οκτ...